kisniki
Men
 
Elr7sgeim
Elr7ek Telefonon: 06-30/...-..-50 Otthon: Petfi-telep Chat.hu-n: tsajszyka14_szgd nven Szegedszoba.hu-n:a chatesek-nl a fenti nven Plzba: az asztaloknl Koriplyn: bent whol a plyn
 
Lssuk csak...
Induls: 2005-01-27
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Csocs

1. A jtk kezdete
Egy mrkzs rmedobssal kezddik.
Az rmedobs gyztese vlaszthat a kezds joga s az oldalvlaszts joga kztt.
Minden szett utn oldalt cserlnek a csapatok, ugyangy szettenknt vltakozik, hogy ki kezdi a szettet.
A szettkezds utn mindig az a csapat indthatja kzpplyrl a jtkot, amelyik az utols glt kapta.
A jtk kltsgeit (rmebedobs) felvltva fizetik a jtkosok, gy hogy elszr az rmedobs vesztese fizet.

2. Kezds kzpplyval
A labda a kezdkrn bell kell elhelyezni, nem szabad azonban beszortani a bbu lba al.
A rudak gyors mozgatsa vagy az asztal rzsa rvn nem szabad zavarni az ellenfelet. Ez fault-al bntethet.
A csapat, mely kezd, kzli az ellenfelvel, hogy kszen ll a jtkra egy "mehet" vagy "Ready" keretben.
A jtk akkor kezddik el, amikor a msik csapat is visszaigazolta, hogy kszen ll a jtkra.
Az ellenflnek 5 msodperce van arra, hogy a mehet elhangzsa utn felkszljn a mrkzsre.
Lvsi vagy passzolsi ksrlet eltt a jtkosnak rintenie kell egy msik bbut, mely akar maga el is vgezheti a passz/lv ksrletet. (egy passz)
Az id szmtsa onnan kezddik, hogy mindkt csapat rszrl elhangzott a mehet.
Ha egy szablytalansg miatt kapja meg egy csapat a labdt, akkor egy esetleges halott labda esetn vagy ha a labda elhagyja a plyt a kezds joga a szablytalansg eltt eredetileg kezd csapatot illeti meg.

3. Lvsi/Passzolsi ksrlet:
3.1 Passzok (ltalnosan)

A labdt csak mozgsbl szabad az 5s sorrl a 3asra tovbbtani. Ha a labda az 5s soron nyugv vagy leszortott llapotban van, akkor a passz eltt a labdnak egy msik bbut is rintenie kell. Az nmagban, hogy a labdt fellkte a falra, nem jelenti azt hogy passzolt egyet.
Ez a szably szintgy rvnyes a kapussorrl az 5s sorra val passznl.
Egy lltott labds passz a kapustl a csatrsornak azonban megengedett.

3.2 Lvs kezdsbl:
A labdnak egy rvnyes kzpplys gl eltt legalbb egyszer el kell hagynia az 5s sort. Ha kapura lvi a csatr a labdt, mieltt elhagyta volna egyszer az 5s sort, akkor az ebbl szrmaz gl rvnytelen, akkor is, ha a labda megpattan brmin. A labda ezek utn visszakerl a kzpplyra s ismt az a csapat kezdhet, amely eredetileg kezdett.
A kezdsbl ltt nglok rvnyesek.

3.3 Lvs kzpplyrl (nem kezdsbl)
Egy kzpplys lvsnl csak mozgsbl szabad ellni a labdt.
Ha esetleg megllna a labda kzpplyn, vagy leszortott helyzetbe kerlne, akkor egy msik bbunak hozz kell rnie a lvs eltt.
Egy lltott labds lvs esetn az ellenfl kapja meg a labdt a kzpplyjra.

4. Vdekezs a passz ellen
Tbbszrs hozztse a rdnak a falhoz (2-3 ers falkapcsolat) tilos s a bntetse fault.
Tovbb, ha a labda a sajt vonzskrzeten kvl helyezkedik el, akkor semmilyen mdon sem szabad befolysolni mozgsban.
A kezdsbl szletett kontra gl, teht az a gl, melyet a vdekez 5s sor rgtn visszaltt az rvnyes glnak szmt.

Szablymagyarzs:
Amennyiben a labda mr elhagyta a vdekez kzpplyjt s mr a tmad csatrsornl tartzkodik, akkor azltal, hogy hozzti a csatr a rudat a falhoz gyakran elfordul, hogy visszaugrik a labda. Ha meghisult a passz az ers ts kzben, akkor a passzt fogad csatr kapja meg a labdt. Minekutn a szablysrts fault-al jr (ld. 12.3-as pont), a jtkban rsztvevk dntstl fgg, hol folytatdik a jtk. Arra is figyelni kell, hogy reset, azaz id-jraszmlls is bekvetkezhet, a rd falhoz tse esetn.
(pl.: ha a tmad passzolgat a bbujai kztt, akkor a labda befolysolsa nem megengedett)

5. Gl
Egy labda, mely a kapuban volt, az glnak szmt, akkor is, ha esetleg kipattan utna.

6. A jtktr elhagysa
Amint a labda elhagyja a jtkterletet, a jtk kzpplys kezdssel folytatdik.
Akkor is kintnek szmt, ha a labda hozzr egy kls trgyhoz, majd visszatr az asztalra.
Ha elhagyta a jtkteret, akkor az a csapat jn kzpplyrl, aki az utols glt kapta vagy a szettet kezdte, ha nem esett mg gl.

7. Halott labda
Egy labda , mely tkletesen nyugv llapotba kerl s melyet egyetlen bbu sem r el (A rudak behajltsa vagy tgetse, valamint az asztal arrbb helyezse nem engedlyezett), az halott labdnak minsl.
Ha a labda a vdterleten bell vlik halott, akkor a 2es sorra lehet jra jtkba hozni.
Ha a labda a kt 2es sor kztt vlik halott, akkor a jtkot a kzpplyn kell folytatni.
A jtkot a 2es pont szerint kell folytatni ezutn.

8. A rudak prgetse
A rudak prgetse tilos. Prgetsnek minsl, ha labdarints eltt vagy utn tbb mint 360 fokot fordul.
Amennyiben szablytalan prgetsbl gl szrmazik, a gl rvnytelen s a vtlen csapat hozhatja jtkba a labdt a kzpplyn.
Ha szablytalan prgetssel lvs hajt vgre egy csapat s nem szletik belle gl, akkor a vtlen csapat dnthet, hogy folytatja-e a jtkot a jelenlegi pozcibl vagy a kzpplyra kri a labdt.

9. Pozcicsere
Pozcicsere egy csapaton bell csak egy gl utn, egy idkrs alatt s kt szett kztt engedlyezett. Azonban minden megszaktsnl csak egyszer cserlhet egy csapat pozcit. A tmad csapatnak kell elszr cserlnie, erre a vdekez csapat reaglhat.

10. Idkrs (Time Out)
Idt brmikor krhet az ppen labdt birtokl csapat, ha a labda teljesen nyugv llapotban van.
Emellett szabad kt labda kztt idt krni, fggetlenl attl, hogy ki kezd. Ebben az esetben akkor indulnak az idkorltok, ha mar mindenki az asztalnl van.
Ez azt jelenti, hogy egy vitatott helyzetnl is addig folytatni kell a jtkot, amg a labda meg nem ll vagy el nem hagyja az asztalt.
Egy csapatbl csak egy ember krheti idt, mghozz mindig az a jtkos, amelyik birtokolja a labdt.
Bri s egszsggyi idkrsek nem szmtanak bele a lehetsges idkrsekbe.

10.1 Taktikai Time Out
Szettenknt 2 taktikai time out engedlyezett, mely egyike sem haladhatja meg a 30 msodpercet.
Az id tllpse fault-al bntethet.

10.2 Bri Time Out
Ha nincsen jelen br, akkor brmely csapat kiveheti bri idkrst.

10.3 Egszsggyi Time Out
Brmely csapat krhet egy meccsen egszsggyi idt, amennyiben fizikai gondok lpnek fel.
Az egszsggyi idkrst a versenyvezetsgnek el kell fogadnia, ahhoz hogy rvnyes legyen. A versenyvezetsg meghatrozza az idkrs hosszt, mely nem haladhatja meg a 20 percet.

10.4 Technikai Time Out
Amennyiben a mrkzs kzben technikai komplikcik addnak, akkor meg kell szaktani a jtkot. Ezutn meg kell javtani az asztalt. Amennyiben ez nem lehetsges, akkor a versenyvezetsg egy j asztalra osztja be a meccset s a labdt gy kell jtkba hozni, mintha sima idkrs trtnt volna.

10.5 Time Out vge
Az idkrs vgn a jtkosoknak kszenltket kzlnik kell a msikkal ("Mehet" vagy "Ready" stb.)
Itt is 5 msodperc ll rendelkezsre a vdknek, hogy elkszljenek.
Egy lvsi vagy passzolsi ksrlet eltt mg egy bbut rintenie kell a labdnak. (1 passz)
Lni szabad az idkrs utn, amennyiben eltte lehetett lni. 2 labda kztti idkrs esetn nem szabad.

11. Idkorltok
11.1 Labdabirtokls kzben

A labda legfeljebb 20 msodpercet tartzkodhat a csatrsornl s a vdsornl, illetve 10 msodpercet a kzpplynl. Amennyiben egy csapat tllpi ezt a korltot, az ellenfl kezdhet kzpplyrl. Az idkorlt mindig a labdarintstl kezddik, kivtellel a kezdsnl (ld. 2es pont)

11.2 Egy gl utn
Egy gl utn a csapatoknak 10 msodperck van, hogy elhangozzon a mehet.

11.3 Oldalcsere egy szett utn
Oldalcsere esetn a jtkosoknak egy perck van elkszlni.

11.4 Time Outok
Taktikai Time Out: 2x 30 msodperc szettenknt s csapatonknt.
Egszsggyi Time Out: 20 min.
Bri/Technikai Time Out: Amg meg nem olddik a problma.

12. Reset/Warning/ Foult / Recall

12.1 Foult (Definci)
A kisebb foultokat s a technikai foultokat megklnbzteti a szablyzat.
Technikai foultokat a kvetkezkppen kell bntetni:
Kisebb foultoknak nevezzk azokat a szablysrtseket, mely nem okoz nyilvnval elnyt az elkvetnek. Ilyenek pldul a prgets (ld. 9-es pont) vagy a tmadid hiba (ld. 10.1-es pont). A kisebb foultoknak mindig csak labdaveszts a vtlen kzpplyjra a bntetse. Technika foultnak rtkelhet minden olyan szablysrts, mely az elkvet szemlyt nyilvnval elnyben rszesti, vagy sportszertlen viselkedsbl addik. Teljes mrtkben a br jogkre s feladatkre, hogy klnbsget tegyen kisebb foultok s technikai foultok kztt.

12.2 Bntetsek technikai foultoknl:
1. Foult:
Labdaelkobzs. A br hatrozhatja meg, hol folytatdik a jtk.
2. Foult: A vtlen csapat kap egy glt.
3. Foult: Szettveszts
A technikai foultok szettenknt nullzdnak.

12.3 Foult a passz/lvsksrletnl
Ha egy passzksrlet kzben szablytalansgot kvet el az ellenfl vagy a labda mr a tmad csatrsornl van s akkor foultol az ellenfl, akkor a vtlen csatr 3as sorhoz kerl a labda.
Ha msik sorral trtnik a passz nem az 5s sorral s szablytalankodik az ellenfl vagy mr egy msik rdon birtokolja a csapat a labdt s foultol a vdekez csapat, akkor a vtlen csapat a kzpplyjrl hozhatja jra jtkba a labdt.

12.4 Reset:
Resetet akkor mond ki a br, ha a vdekez csapat ltal az asztal mozgatsa, rzsa vagy elmozdtsa hatssal lehet a labdra. Ha a labda nyugv llapotban van s a rzs hatssal van r, akkor is resetel bntetheti a jtkvezet a vtkest.
Amennyiben egy ilyen helyzetben a csapat elveszti a labdt, akkor a 12.3-as pontban leirt klnleges szablyok lpnek letbe. Egy resetnl az idkorltok nullzdnak.
Egy resetet br mondhat ki, anlkl hogy megszaktani a jtkot. A harmadik reset technikai foultot eredmnyez a resetet okoz csapat ellen.
Ebben az esetben nincsen azonban jrakezds, hanem a jtk onnan folytatdik, ahol flbeszakadt a harmadik reset miatt.

12.5 Warning:
A Warning egy figyelmeztets, amit a br mond ki, mely azt jelzi, hogy a kvetkez kihgs foultot jelenthet.

12.6 Recall:
Amennyiben a mrkzs bemondsa utn 5 perccel nem kezddik el a jtk maximum 3 jrahvsra (recall) van lehetsg.
Els recall:
A csapatnak/jtkosnak jabb 3 perce van, hogy megjelenjen a versenyszervezknl, jelezze jelenltt s odalljon az asztalhoz.
Msodik recall:
A csapatnak/jtkosnak jabb 2 perce van, hogy megjelenjen a versenyszervezknl, jelezze jelenltt s odalljon az asztalhoz.
Az rmedobst elvesztette.
Harmadik recall:
A csapatnak/jtkosnak jabb 2 perce van, hogy megjelenjen a versenyszervezknl, jelezze jelenltt s odalljon az asztalhoz.
Els szett elvesztse
(egyszettes mrkzs esetn a mrkzs elvesztst jelenti ez.).
Hogyha a harmadik recall utn sem rkezik meg a csapat/jtkos akkor a mrkzst elvesztette.

12.7 Az asztal hasznlata:
Az asztal megemelse s a rudak ismtelt ers megrntsa tilos.
A rudakat csak a kezekkel vagy az alkarokkal szabad mozgatni (lb, csp stb. hasznlata tiltott)

12.8 Az asztal megvltoztatsa:
Tilos megvltoztatni az asztalt (pl.: magassg megvltoztatsa), a jtkfelletet (pl.: magnziumozs) vagy a bbukat (pl.: bbuk megreszelse).
Az asztalra nem szabad semmilyen trgyat sem tenni. (Ital, kztrl stb.)
A rudak olajozsa megengedett (azonban csak olyat szabad hasznlni, melyet a versenyszervezsg engedlyez).
A fogantykat tetszlegesen meg lehet vltoztatni, azonban a jtkosnak ktelez az eredeti llapotot visszalltania, amire 1 perc ll rendelkezsre a mrkzs utn.

12.9 A jtktrbe benylni
Egy jtkos az ellenfl jvhagysa nlkl nem nylhat be a jtktrbe, fggetlenl attl, hogy birtokolj-e a labdt, avagy sem.
Ha egy jtkos a jtkban lv labdt megrinti az ellenfl vagy a br jvhagysa nlkl, akkor az ellenfl kap egy glt, s a jtk gy folytatdik tovbb, mintha a labda tnyleg bent lett volna a kapuban.
Ez vonatkozik forg labdkra is s arra is, ha a jtkos elkapja a labdt az asztal fltt.
A kvetkez esetekben beszabad nylni a jtktrbe: Egy labda, mely halott, az jtkon kvlinek minsthet s az ellenfl jvhagysval hozz lehet rni.
Egy jtkos labdanyomokat, port, hajszlakat s hasonlkat az asztal brmely terletrl eltvolthat az ellenfl jvhagysa nlkl szettek kztt, vagy miutn a labda bekerlt a kapuba, vagy halott vlt.
Ezen kvl mindig beszabad nylni a jtkterletre, ha azt a msik csapat jvhagyja.

12.10 Zavars:
Akusztikus jelek (pl.: az asztal kopogtatsa, egy rd megrntsa a lvs eltt stb.) zavarsnak s foultnak is minslhetnek. (ld. A 20-as pontot is)
Minden mozdulat s minden hang, amit nem az ppen labdt birtokl rd vgez vagy ad ki magbl zavarsnak minslhet. Kivtel a vdekez rudak mozgsa, hangja.
Ha a lvs eltt megrntja az 5s sort a falhoz a csatr vagy valamely msik rudat az zavarsnak minsl.
Glok, melyek zavars kvetkezmnyeknt jttek ltre rvnytelenek.
A csapattrsak jelet adhatnak egymsnak (pl. hogy idt krjenek), azonban csak gy, hogy az a msik csapatot ne zavarja (pl.: egy finom rgs a msik lbba).
Az asztal kopogtatsa jtk kzben nem megengedett, mert zavarsnak minsl.
Egy szemlld odarendelse, aki a meccs alatt akusztikus vagy optikai jeleket ad nem megengedett. Amikor azonban ppen sznetel a jtk, akkor minden fentihez hasonl megengedett.

12.11 Dohnyzs / Ivs
Dohnyozni jtk kzben tilos!
Alkoholmentes italok fogyasztsa jtk kzben megengedett.

12.12 Beszlgets:
A beszlgetsek az asztalnl lehetleg ne mutassanak tl azon, hogy a csapattagok megrtsk egymst az asztalnl, feltve, ha a labda ppen nincsen jtkban.
Ha a labda jtkban van, s mgis beszlnek egymssal a jtkosok, akkor ez zavarsnak minsl s foulttal bntetend.
Ha gllvs kzben beszl a csapat, akkor a gl rvnytelen s ez foulttal bntetend. A vtlen csapat kzpplyjnl folytatdik a jtk.
A jtk lefolyshoz szksges dolgokon kvl mst nem szabad az ellenfllel kzvetlenl vagy kzvetetten kzlni.
Az ellenfl figyelmt nem szabad elterelni a jtkrl s kiablni is tilos.
Minden kilts vagy hang, azok is melyek a jtk hevbl fakadnak vagy lelkesedsbl, jtk kzben szablytalanok s technikai foulttal bntetendk.

12.13 Edzs jtk kzben
Amennyiben elkezddtt egy jtk egyik csapat sem edzhet utna az asztalon, de egy msik asztalon sem teheti ezt meg.
A szably minden megszakts alatt rvnyben van.
(Gyakorls: A asztalon tallhat labdt mozgsba hozza a jtkos, tbb bbut is rint s esetleg egy lvst is megprbl.)
Szablyos egyedl a labda tulajdonsgait tesztelni a jtk elkezdse eltt.

13. Sportszertlen viselkeds
Sportszertlennek minslhetnek a kvetkezk:
- Jtk kzben vitba bonyoldni a brval, a nzkkel vagy az ellenfllel.
- Elhagyni sz nlkl az asztalt jtk kzben.
- Klnbz hangok kiadsa, melyeknek semmi kzk a jtkhoz.(nztrrl is)
- Mindenfle leszidsa vagy megalzsa az ellenflnek meccs eltt, kzben vagy utn tilos!
A sportszertlen viselkedst rgtn foulttal kell bntetni.

14. Etikai kdex
Minden sportszertlen vagy etiktlan cselekedet egy verseny alatt a versenyteremben vagy a versenyhez kapcsolhat helyeken az etikai kdexet megsrtst jelenti.
Az etikai kdex megsrtsnek a bntetse lehet egy mrkzs elvesztse vagy akr diszkvalifikci s esetleg eltilts is.
Azt, hogy megszegte-e a jtkos az etikai kdexet, azt a versenyszervezk dntik el.
A jtkosoknak sportszern illik jtszaniuk.
Vgs soron mind egy gyrt vagyunk, a veszekeds nem szolglja a csocs fejldst.
A cl hogy a csocst jobban elfogadjk orszgunkban s az egsz vilgon.
Segtsetek a csocs ptsben s npszerstsben. Egytt s nem egyms ellen e fiatal sport rdekben!
Minden tallkoz utn illik kezet fogni a msik csapattal, mg akkor is, ha ez a vesztesnek nehezre esik.
Egy eltiltst az etikai kdex thgsrt egy orszgos szvetsg vagy egy felette ll szvetsg mondhat ki.
Egy ppen lezajl versenyre a versenyszervezsge is adhat eltiltst.

15. Br
Vita esetn brt kell hvni.
A tovbbiakban a bri dnts figyelmen kvl hagysa a szett elvesztst vonhatja maga utn.
Ezt a dntst a br hozza meg indokolatlan idhzs miatt vagy idhzs miatt mikzben mr fel lett szltva a csapat/jtkos a jtk folytatsra.
Miutn kihvott egy csapat egy brt egy jtkhoz, akkor ott a legjobb tudsa s lelkiismerete szerint kell dnteni az adott helyzetrl.
Ha bri jelenlt nlkl szletett egy vitatott gl, akkor a versenyszervezk ltal alkalmazott dntbrk dntenek. A br s a dntbrk dntseit nem lehet megtmadni.
A jtkosoknak lehetsgk van egy br visszautastsra, azonban a msikat mr el kell fogadniuk.
Ha az els brt mindenki elfogadta, akkor mr utna nem lehet j brt hvni.
Vitk vagy verblis tmadsok a br ellen egy bri dnts kvetkeztben foulttal bntethetek vagy akr a versenybl val kizrssal is.
A br kltsge 2 Eur fejenknt, melyet minden jtkosnak ki kell fizetnie.

16. Nzk
Nzket is ki lehet utastani a terembl, ha azok helytelenl viselkednek (figyelemfelkelten vagy kirvan).
A nzknek olyan tvolsgot kell tartaniuk az asztaloktl, hogy egyik jtkost se zavarjk. Ha lehetsges, akkor ezt valamilyen elvlasztssal kell megoldani. Ha egy jtkost minden ktsget kizran zavarnak, akkor a labdamenetet jra kell kezdeni az elejrl, arrl az 5s sorrl, amely utoljra kezdett. Ha zavars kzben gl szletik, akkor az nem r s a zavars eltti helyzetbe kerl vissza a labda (Utna a mehet s a 2 bbu rintse kell). A dohnyzs a nzk szmra is tiltott a mrkzs kzben. Tovbb kretik azokat az eszkzket kikapcsolni, melyek zavarhatnak. (Pl.: mobiltelefon, pager stb.)

17. Idegen trgyak a jtkmezn
Amennyiben egy idegen trgy beesik az asztalra, a labdt birtokl jtkosnak azonnal meg kell lltania a labdt s megszaktani a jtkot. Ezutn e trgyat azonnal el kell tvoltani.
Ha ekzben gl szletik, akkor az rvnytelen s azon a soron folytatdik a jtk, ahonnan a lvs indult.
Mindkt esetben gy kell jtkba hozni a labdt, mint idkrs utn.

Specilis versenyszmok
18. Egyni:
A sajt bbuk fellltsa egyniben engedlyezett.
Ha egy bbut meglni az tfordul s abbl gl szletik, akkor ez a gl rvnyes.

19. Goalie War - Kapusharc
A kzpplyt s a csatrsort gumival fel kell ktni.
A jtk a 2es sornl kezddik, gy hogy oda kell rakni a labdt a vdsor vonzskrzetbe.
A "mehet"-ek elhangzsa utn legalbb 2 klnbz bbut rintenie kell a labdnak s sszesen 3szor kell rintenie bbut mieltt kapura szabadna lni. Az idkorlt az egsz vdterletre 15 msodperc.
A labdt lvs eltt nem szabad 5 msodpercnl tovbb leszortva vagy ll helyzetben tartani. Ha mgis megllna ennyi idre, akkor 2 klnbz bbut s sszesen legalbb 3 bbut kell rintenie a labdnak lvs eltt.
Ha egy labda a rdrl vagy a plya tetszleges rszrl, mely a kt 2es sor kztt van, visszapattan ahhoz a jtkoshoz, aki elltte, akkor a msik kapja meg a labdt.
Ha a labda megll a kt 2es sor kztt, akkor az a jtkos kapja meg, akinl rgebben volt labda. rtsd: ha ellvd a labdt s megll tkzben, akkor az ellenfl, ha kivdi, de nem kapja el s megll kzpen, akkor a tid.
Ha a kt vdsor kztti trgyakrl visszapattan labda glt eredmnyez, akkor az a gl rvnyes.
Ha kimegy a labda, akkor az kapja meg, aki utoljra jtkba hozta. Egy jtkos szettenknt ktszer krhet idt.

20. Forward Shoot Out - Csatrlvs
A jtk gy kezddik, hogy a kzps csatrhoz kerl a labda.
Miutn elhangzott a "mehet", a msodik bbu rintsvel mr lehet lni. 15 sec a tmadid.
Egy labda ellttnek szmt, ha egyszer elhagyta a 3as sor vonzskrzett.
Egy lvst akkor vdett a kapus, ha a labda megll, vagy elhagyja a vdterletet.
Minden lvs utn a msik jtkos lhet, aki addig vdett tmad, aki tmadott az vd.

21. 2-Ball Rollerball - 2 labds jtk
Ezt a jtkot prosban rollerball stlusban jtsszk.
Egy labdt nem szabad egy msodpercnl tovbb nyugalmi llapotban tartani. A tmadid 10 msodperc soronknt.
A labdkat a vdk szervljk. Az egyik csatr elszmol hromig, mire a vdk elengedik 1 msodpercen bell a labdkat, melyeket a kzeli sarokban beszortva tartottak.
Ha mindkt labda jtkban van s az egyik labda elhagyja a jtkteret, akkor mindkettt jra kell szervlni. Egy labdnl, aki utoljra glt kapott szervl.
A glok szmtsa:
Ha mindkt csapat lel egy-egy labdt, akkor egyik sem kap pontot
Ha egy csapat ltt egy glt s a msik labdt meglltotta, akkor krhet egy pontot.
Ebben az esetben kt j labdt kell szervlni. Egy csapat, mely mindkt labdt lelvi 2 pontot kap s jra 2 labdt kell szervlni.
Ha egy labda kipattan a kapubl, akkor az nem szmt glnak s a jtk folytatdik.
Kivtelek: Ha egy csapat mindkt labdt birtokolja, akkor, csak az egyiket kell mozgsban tartania, a msikat megllthatja.
Ha egy labda tovbb llt, mint 1 msodperc, akkor kt bbut kell rintenie s csak a harmadik bburintssel lehet tovbbtani. Idt csak akkor lehet krni, ha nincsen labda jtkban. Minden szettet az els ltt 7. glig kell jtszani.

22. World Cup
Minden vlogatott 7 jtkosbl ll, melybl kett hlgy. Egy tallkoz a kvetkezkbl ll:
1x frfi egyni best of 3
1x frfi pros best of 3
1x vegyes best of 3
1x ni egyni best of 3
1x frfi egyni best of 3
Mind a 7 jtkosnak jtszania kell. Egy sem jtszhat kt versenyszmban. A csapat az els meccs eltt felfedi felllst. A kvetkez krben a jtkosok jtszhatnak ms felllsban is.

 
Nvnapksznt
 
Szemlyes linkek
 
Egyb linkek
 
ra
 
Ennyi van mg jjvig!!!!
Csak hnap, nap, ra, perc, s msodperc van mg htra jvig!!!
 
(: (:Szvegek(redemes elolvasni) :) :)
 

Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU